پرونده «جام‌جم» برای قطعه ارکسترال صداوسیما در بزرگداشت طوفان‌الاقصی

طنین مقاومت در «قدس شریف»

سیدرضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد؛

ادامه شکست نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها  

رژیم صهیونیستی در طول پنج هفته گذشته نتوانسته به اهدافی مانند یافتن محل نگهداری اسرا، کشف تونل‌های نیرو‌های مقاومت و شناسایی محل استقرار فرماندهان نظامی مقاومت دست پیدا کند، ناتوانی در دستیابی به این اهداف را باید شکستی برای نیروی نظامی و  دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محسوب کرد.
رژیم صهیونیستی در طول پنج هفته گذشته نتوانسته به اهدافی مانند یافتن محل نگهداری اسرا، کشف تونل‌های نیرو‌های مقاومت و شناسایی محل استقرار فرماندهان نظامی مقاومت دست پیدا کند، ناتوانی در دستیابی به این اهداف را باید شکستی برای نیروی نظامی و  دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محسوب کرد.
کد خبر: ۱۴۳۰۵۱۲
نویسنده سیدرضا صدرالحسینی | كارشناس روابط بین‌الملل

بیش از پنج هفته از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی می‌گذرد و در این مدت ‌رژیم صهیونیستی در چند جبهه‌ دچار ضربات غیر قابل ترمیمی شده که مهمترین آنها جبهه نظامی و امنیتی است. البته رژیم صهیونیستی در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی نیز بشدت دچار مشکلات عدیده‌ای ‌ است. به همین برای کاهش فشار افکار عمومی که روی دولت نتانیاهو افزایش یافته تلاش می‌کند.

‌در واقع برخلاف اینکه دولت نتانیاهو هزینه‌های سنگینی در جنگ کرده است. اما تاکنون نتوانسته کمترین دستاوردی داشته باشد. این درحالی است که در حوزه هویتی و همچنین افکار عمومی جهان نیز با مشکلات جدی مواجه شده است‌. برای نمونه این روزها تعداد زیادی از خانواده‌های اسرا در مقابل منزل و دفتر نتانیاهو تجمع می‌کنند و شعارهایی مبنی بر درخواست فوری آتش بس و آزادی اسرا را مطرح می‌کنند. حتی در روزهای گذشته موضوعی در این تظاهرات‌ها مطرح شد که ‌از نبود وفاق ملی در سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد، چراکه تجمع‌کنندگان می‌گفتند؛ ما حاضریم نتانیاهو را تحویل بدهیم و اسرای خود را تحویل بگیریم. ‌

بنابراین در چنین شرایطی سعی و تلاش نتانیاهو این است که برخلاف مخالفت‌های ضمنی برخی از مقامات ارتش، ‌عملیات نظامی را ادامه دهد. لازم به یادآوری است که در جریان این عملیات نظامی تعداد اسرا و کشته‌ها نیز قابل توجه است و  ‌به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی نیز آسیب‌های جدی وارد شده است.

این درحالی است که کشورهای غربی حمایت همه جانبه‌ای از رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند، برای نمونه ‌در روزهای گذشته بیش از 70 هزار تن تسلیحات نظامی  از طریق کشتی‌های آمریکایی در اختیار ‌ رژیم صهیونیستی قرار گرفت. اما با این وجود بین مقامات رژیم صهیونیستی اختلافات زیادی وجود دارد و عده‌ای از آنها با توجه به تداوم شکست‌ها مخالف ادامه عملیات زمینی هستند‌. اما نتانیاهو با این تصور که‌ آینده سیاسی خود را از دست ندهد، عملیات نظامی را ادامه می‌دهد.‌

به این ترتیب شرایط برای نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی بسیار ‌سخت است، زیرا در طول بیش از یک ماه گذشته آنها نتوانسته‌اند به بخشی از اهداف اعلام شده خود دست پیدا کنند. برای نمونه آنها هنوز محل نگهداری اسرای خود را شناسایی نکرده‌اند. علاوه بر این رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته تونل‌های موجود در غزه را کشف کند و یا این رژیم بعد از حدود پنج هفته هنوز نتوانسته محل استقرار فرماندهان نظامی مقاومت را کشف کند.

این درحالی است که‌ ارتش رژیم صهیونیستی شعارهای پرطمطراقی در این خصوص می‌دهد و ناتوانی در دستیابی به این اهداف را باید شکستی برای نیروی نظامی و  دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محسوب کرد. در  چنین شرایطی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با ورود به بیمارستان هایی مانند شفا و اندونزی در غزه  برای خود دستاورد سازی کند، مثلا ادعا می‌کند که ‌‌ تونل‌ها و مراکز فرماندهی مقاومت فلسطین را پیدا کرده است. در واقع آنها از این طریق تلاش می‌کنند از فشارهای افکار عمومی بکاهند و به جهان بگویند دلیل حمله و بمباران بیمارستان‌ها وجود مراکز فرماندهی مقاومت در زیر بیمارستان‌هاست، ادعایی که البته به هیچ عنوان صحت ندارد و این رژیم نیز تاکنون نتوانسته برای این ادعای خود سندی ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها